باید زبان اقوام در دانشگاه‌ها تدریس شود
طرفداران دکتر محسن رضایی
o آفاق را گرديده ام مهر بتان ورزيده ام .خوبان فراوان ديده ام اما تو چيز ديگري
خانه آرشیو عناوین مطالب وبلاگ RSS
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 90
بازدید کل : 166719
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

اسلایدشو

اسلایدر

باید زبان اقوام در دانشگاه‌ها تدریس شود

محسن رضایی امشب در تلویزیون چه می‌گوید؟

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه اگر نوبتی باشد، نوبت دیگران است ‌به نفع ملت ایران كنار بروند، گفت: با وجود اشتراكات فرهنگی و دینی، نباید میان سران قوا و مدیران اداره كشور، درگیری سیاسی و اختلاف باشد.

به گزارش ‌مهر از مراغه، محسن رضایی شامگاه دیروز شنبه با حضور در مسجد جامع مراغه افزود: باید دولتی تشكیل بدهیم كه كشور را از بحران‌های موجود در جامعه بگذرانیم.

وی اظهار داشت: مشكلات امروز ما بیشتر در فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی و تصمیم‌های گرفته شده است و باید متناسب با مشكلات امروز كشور تصمیم گیری‌ها انجام شود.

رضایی افزود: هدف دولتی كه ما تشكیل خواهیم داد، ‌بهبود اقتصاد، تغییر فرهنگ زندگی و سیاست خارجی ایران است و هدف این سه محور نیز در نهایت بهبود وضع زندگی مردم است.

وی گفت: اقتصاد کنونی ایران مثل ماشین ترمز بریده ای است كه روز به روز قیمت‌ها در آن افزایش می‌یابد و هر روز تغیر قیمت كالا‌ها و مواد غذایی بر سرعت آن می‌افزاید.

رضایی با بیان این كه‌ افزایش قیمت‌ها و تورم در كشور افسار گسیخته پیش می‌رود، افزود: روند کنونی نشان می‌دهد كنترل قیمت‌ها از دست دولتمردان بیرون شده و بیكاری در كنار تورم موجود جامعه را با مشكل روبه‌رو كرده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، بیكاری، گرانی و بی ثباتی نرج ارز را از مشكلات اساسی كشور بیان كرد و افزود: برای حل این مشكلات منابع كافی در كشور وجود دارد ولی آدمهایی كه این مشكلات را حل كنند سر جایشان نیستند، اگر آدم‌ها در اداره كشور سرجایشان باشند 50 درصد مشكلات كشور حل خواهد شد.

وی در خصوص تغیر فرهنگ زندگی در كشور افزود: با وجود فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، هنوز زندگی كردن در كنار هم را یاد نگرفته‌ایم و این امر نیز از استبداد گذشته به یادگار مانده است.

رضایی با اشاره به درگیری‌های سیاسی موجود در بین دولتمردان و رؤسای سه قوه افزود: با وجود اشتراكات فرهنگی و دینی نباید بین سران قوا و مدیران اداره كشور منازعات سیاسی و اختلاف ‌باشد.

وی گفت: اگر مسئولان با هم دعوا داشته باشند، نباید از مردم انتظار داشت ‌در كنار هم با آرامش و آسایش زندگی كنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: سی سال پس از انقلاب، ما در سیاست خارجی هم افراط داشتیم هم تفریط؛ دولتی كه ما تشكیل خواهیم داد به دنبال برقرای ارتباط با دنیای خارج خواهد بود.

رضایی درباره برقرای ارتباط با آمریكا و برخی كشور‌های خارجی افزود: سیاست خارجی كشور دست مقام معظم رهبری است و به تازگی ایشان مجوزی برای مذاكره هسته ای ایران با آمریكا صادر كرده‌اند كه با آمریكا تنها در مسأله هسته ای مذاكراتی داشته باشیم و اگر آمریكا درسیاست هسته ای صادق باشد، با آنها مذاكره خواهیم كرد.

وی در جواب به پرسش دانشجویان در خصوص كنار كشیدن به نفع دیگر كاندیدا‌ها افزود: اگر نوبتی باشد نوبت دیگران است كه به نفع ملت ایران كنار بروند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص حل مشكل اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هم گفت: كاری خواهیم كرد تا دانشجویان شش تا یك سال قبل از فارغ التحصیلی شغل مشخصی داشته و نسبت به آینده امیدوار باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری‌ درمورد نامه دختر حضرت امام خمینی (ره) به رهبر معظم انقلاب درخصوص آقای‌ هاشمی گفت: حالا بحث تمام شده و آقای ‌هاشمی با حوصله كنار كشیده و نباید برخی ایشان را تخریب كنند.

رضایی افزود: مصلحت نیست افراد رد صلاحیت شده، دست به تخریب دیگران بزنند و ما نباید قانون را فدای اشخاص كنیم، چرا که با این کار بنایی كه برای آینده گذاشته می‌شود، بنای سستی خواهد بود.

وی در خصوص آزادی‌های فرهنگی گفت: من كشور را از فضای سیاسی امنیتی به فضای فرهنگی، اقتصادی و هنری تبدیل خواهم كرد، ما امروز امنیت، سیاست و قدرت داریم ولی در بعد فرهنگ و اقتصاد ضعیف هستیم، تلاش خواهم كرد از سیاسی و امنیتی كردن فضای كشور پرهیز شود.

وی در مورد فرهنگ و زبان اقوان ایرانی گفت: من فرهنگ و زبان‌های قومی را قبول دارم و فرهنگ ایران زمین یك وحدت در حال تكثر است. من اصول 19 و 15 را در قانون اساسی اجرایی می‌كنم و لازم است زبان‌های گوناگون در دانشگاهها تدریس و آموزش داده شود.

رضایی افزود: در دولت من هیچ نگرانی برای آموزش زبان اقوام ایرانی در دانشگاهها نخواهد بود.

وی در خصوص تحریم‌ها افزود: تلاش خواهیم كرد تحریم‌ها را از سر راه برداریم و زمینه را برای رفاه و آسایش ایران اسلامی فراهم كنیم.

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری کشور در خصوص ازدواج جوانان نیز گفت: اشتغال و مسكن بر ازدواج جوانان اولویت دارد و پیش از ازدواج باید به فكر اشتغال و مسكن جوانان باشیم.

وی در خصوص سربازی جوانان گفت: در دولت من سربازی اجباری كنار می‌رود و جوانان به جز دو ماه آموزشی اجباری سربازی نخواهند رفت.

رضایی در مورد یارانه‌ها نیز گفت: من با پرداخت مخالف نیستم؛ من با یارانه‌های تورمی مخالف هستم و پولی كه به مردم داده می‌شود، به جای مصرف باید صرف اشتغال و ایجاد شغل شود.

وی از حذف برخی رشته‌های غیر ضروری از دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: درس‌های غیر ضروری را از دانشگاه‌ها حذف و دروس كاربردی و ضروری را جایگزین آن می‌كنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد دریاچه ارومیه هم گفت: سدهای ساخته شده در حوزه آبریز این دریاچه، عامل خشك شدن آن است و تلاش خواهم كرد با انتقال آب ارس این مشكل را حل كنم.

وی در پایان گفت: حرفی را كه می‌زنم عمل می‌كنم، دوران شعار دادن در كشور به پایان رسیده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده توسط مرتضی میرچولی | لینک ثابت |

آخرین مطالب:
  • » پیام تبریک دکتر محسن رضایی برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران
  • » فردا، کنفرانس خبری دکتر محسن رضایی
  • » صفحه کلیپ های دکتر محسن رضایی در آپارات
  • » بعد از موذن زاده، بهمنی و ...، نوبت به محمود کریمی و سایرین رسید
  • » بیانیه جمعی از هنرمندان به حمایت از رضایی
  • » لیست حامیان مردمی دکتر رضایی برای شورای شهر
  • » نظرسنجی‌ها: اکثریت به محسن رضایی رای می دهند+نمودار
  • » حمایت خانواده شهید هزاوه ایلام از دکتر محسن رضایی
  • » حمایت رسمی بیماران تالاسمی خراسان رضوی از محسن رضایی
  • » حمایت انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون شهر تهران
  • » حمایت بانوان فعال اقتصادی از رضایی
  • » برنامه‌های رضایی برپایه نیاز مردم تنظیم شده است
  • » اعلام حمایت استقلالی ها از محسن رضایی
  • » حمایت نوه امام راحل از محسن رضایی
  • » بازتاب تصویری نشست خبری دکتر رضایی در سایر رسانه ها
  • » تعیین زمان برای حل مشکلات شعار پوپولیستی است/ به شرف رزمندگیم قسم،با مطالعه آمده ام
  • » سفره مردم و دولت باید یکی شود
  • » بی نظیر‌ترین برنامه انتخاباتی در ‌تاریخ انتخابات ایران رو‌نمایی شد
  • » با انتشار بیانیه ای توسط بیش از شش هزار از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس اعلام شد
  • » باید زبان اقوام در دانشگاه‌ها تدریس شود